============================================ Projekty k zápočtu z Geometrických algoritmů ============================================ Poslední změna: 6.5.1996 Zásady ------ U jednotlivých zadání je uveden maximální počet studentů, kteří se mohou práce na příslušném projektu účastnit. Prosím zájemce, aby se u mne ohlásili (nejlépe e-mailem), jejich jména pak uvedu přímo u zadání (bude k nalezeni na www.math.muni.cz, lepe primo file://ftp.math.muni.cz/pub/math/poeple/Slovak/lectures/geometricke.algoritmy/projekty.txt). Stejný projekt může být zadán i vícekrát (posoudím individuálně). Pokud někdo přijde s vlastním návrhem projektu týkajícím se dané problematiky, uvítám to. Projekt musí být dokončen před zkouškou kteréhokoliv z účastníků. Řešení musí být běhu schopné a opatřené stručným popisem tak, abych byl i já schopen vypracování samostatně prověřit. (Za ideální považuji popis formou zápisníku MAPLE s příkladem použití.) Součástí zkoušky bude předvedení řešení (z konzoly mého PC s Linuxem) a udělení zápočtu (za oba semestry). Vše by mělo být použitelné v rámci systému MAPLE. Buď můžete přímo psát procedury ve vnitřním jazyku MAPLE, nebo můžete vytvořit samostatně běžící procedury, ty však opatřte obslužnými procedurami v MAPLE, které umožní konverzi vstupu a spuštění přímo z MAPLE (jako nezávislého procesu). Uvítám, když každá úloha bude řešena oběma způsoby (nezávisle). (V případě, že se někdo chce seznámit s jiným/mi systémy pro CAM, doporučuji Axiom nebo Mathematica, případně MuPAD. Informace lze získat u mne, přístup ke stroji s instalací příslušného software lze zajistit.) Pro unifikaci vstupních a výstupních dat doporučuji použití standardů použitých v knihovnách geometry a geom3d systému MAPLE (případně pro vyšší účinnost jinak, ale doplněné vstupní/výstupní konverzí). Vždy uvítám návaznost na grafické zobrazení výsledku a test dosažené časové složitosti. Zadání se člení na dva typy. 1. Využití již připravených procedur v MAPLE a příprava 'zápisníků' s přehledy využití --------------------------------------------------------------------- Výsledkem projektu musí být 'pedagogicky použitelný' zápisník pro samostatné seznámení hypotetického studenta s problematikou 1.1. Provázání balíku geometry (výběr několika vhodných procedur) s grafickými procedurami MAPLE a ukázky použití pro polynomiálně zadané objekty. 1 řešitel: Petr Kunc 1.2. Provázání balíku geom3d (výběr několika vhodných procedur) s grafickými procedurami MAPLE a ukázky použití pro polynomiálně zadané objekty. 1 řešitel: Zdeněk Kabeláč 1.3. Statistické testování počtů hran v konvexních obalech v závislosti na rozdělení bodů a tvaru oblasti (s použitím balíků stats a geometry). 1 řešitel: 1.4. Předvedení balíku grobner a ukázky vhodných aplikací základních procedur. 1 řešitel: Petr Havlík 1 řešitel: J. Pavlinak 1.5. Vytvoření knihovny 'hezkých' obrázků afinních variet v dimenzi 2 a 3. 1 řešitel: Mirka Misáková 2. Vlastní tvorba procedur -------------------------- (uvítám spolupráci všech řešitelů při tvorbě 'základních kostek' jako práce se stromy apod.) 2.1. Sestrojení hierarchických vyvážených reprezentací konvexních mnohoúhelníků a využití k testům incidence a průniků. 1 řešitel: Honza Pazdziora 2.2. Konvexní obal v rovině, algoritmus Graham's scan. 1 řešitel: Zdenek Riha 1 řešitel: Tibor Kalman 2.3. Konvexní obal v rovině, metoda 'rozděl a panuj'. 1 resitel: David Smahel 2.4. Konvexní obal a konvexní vrstvy v rovině, algoritmus 'balení balíčku'. 2 řešitelé: Michael Mraka, Eva Žáčková 2.5. Implementace základního algoritmu pro Voronoiho (Voroného) diagramy. 1 řešitel: Tomas Telecky 2.6. Použití hotových procedur z 2.5 pro implementaci diagramů vyšších řádů. (po dohodě s řešiteli 2.5 nebo použití loňského projektu) 2 řešitelé: Mikulas Lengyelfalusy, Miroslav Soja 2.7. Použití hotových procedur z 2.5 ke konstrukci Delaneyovy triangulace a využití pro grafy funkcí dvou proměnných zadaných na nepravidelné síti. (nebo použití loňského projektu) 1 řešitel: Jan Struhar 2.8. Použití hotových procedur z 2.5 ke konstrukci diagramů 'v řece'. (nebo použití loňského projektu) 1 řešitel: Richard Nikel 2.9. Implementace postupu pro triangulaci obsahující zadané hrany. 2 řešitelé: David Kostal, Hana Starostova 2.10.Nalezení jádra jednoduchého mnohoúhelníku. 1 řešitel: Richard Botik 2.11.Obvod a plocha sjednocení obdélníků. 1 řešitel: Jan Stambera 2.12.Implementace obecného monomiálního uspořádání a příslušného algoritmu pro dělení se zbytkem v okruhu polynomu více proměnných, pbecný algoritmus pro Groebnerovu bazi (s využitím Bulantova projektu z loňského roku) 1 řešitel: Lukas Abram 2.13.Implementace procedur pro nalezení singularit křivek a obálek systémů křivek (s využitím knihovny grobner), vítáno doplnění grafickým výstupem. 1 řešitel: Lenka Ulrichova 2.14.Implementace procedur pro nalezení tečných kuželů křivek (s využitím knihovny grobner), grafické znázornění 1 řešitel: Oto Buchta 2.15.Důkazy geometrických tvrzení pomocí techniky Groebnerových bazí. (Výběr tvrzení volný, nebo na požádání dodám) 1 řešitel: Michal Fikera Další rozšiřování pravděpodobné.